%20small-1060x400.png)
Iepirkumu groza pamešana ir viens no lielākajiem izaicinājumiem, ar ko saskaras e-komercijas uzņēmumi. Pētījumi liecina, ka vidējais iepirkumu groza pamešanas rādītājs visās nozarēs ir gandrīz 70% (Statista, Online shopping cart abandonment rate worldwide between 2006 to 2025). Tas nozīmē to, ka no katriem 10 iespējamajiem klientiem, kuri pievieno produktus savam grozam, tikai trīs veic pirkumu.
Ja Tavam uzņēmumam/biznesam ir grūtības ar pamestiem groziem, neraizējies - Tu neesi vienīgais. Vēl svarīgāk ir tas, ka ir efektīvi veidi, kā atgūt šos klientus piesaistīt atpakaļ un pārvērst par pircējiem. Šajā rakstā apskatīsim, kāpēc klienti pamet savus iepirkumu grozus un kādas ir labākās stratēģijas zaudēto pārdošanas apjomu atgūšanai.
Kāpēc klienti pamet savus pirkumu grozus?
Izpratne par to, kāpēc pircēji neveic līdz galam savus pirkumus, ir pirmais solis, lai samazinātu pamesto grozu gadījumu skaitu. Šeit ir galvenie iemesli:
- Negaidītas izmaksas – Augstas piegādes maksas, nodokļi vai papildu izmaksas pārsteidz klientus norēķināšanās brīdī. Dati liecina, ka 48% pircēju pametīs savu grozu (SellersCommerce, Shopping Cart Abandonment Statistics (2025) ) šī iemesla dēļ.
- Sarežģīts norēķināšanās process – Garas vai mulsinošas formas var apgrūtināt pircējus.
- Nav iespējas norēķināties kā viesim – Piespiežot klientus izveidot kontu, var atturēt vienreizējos pircējus.
- Maksājumu iespēju trūkums – Ja pircējam nav pieejama vēlamā maksājumu metode, viņš var nepabeigt pirkumu.
- Drošības bažas – Ja pircēji neuzticas Tavai mājas lapai, viņi neievadīs savu maksājumu informāciju un neveiks pirkumu.
- Traucējumi un svārstīšanās – Daži klienti vienkārši ir izklaidīgi vai tiem nepieciešams vairāk laika, lai pieņemtu lēmumu. Jo ilgāk klientam ir jāpieņem lēmums, jo lielāka iespēja, ka viņš neveiks pirkumu (jo augstāka cena, jo ilgāk nepieciešams laiks lēmuma pieņemšanai).
7 jaudīgas stratēģijas, lai pārvērstu pamestos grozus pārdošanā
1.Sūti e-pasta atgādinājumu par pamesto grozu
E-pasta atgādinājumi ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā atgūt zaudētos pārdošanas apjomus. Personalizēti un laikus nosūtīti e-pasti var pārliecināt klientus atgriezties un pabeigt pirkumu.
✅ Labākās prakses:
- Sūti pirmo e-pastu 1 stundas laikā pēc groza pamešanas.
- Iekļauj skaidru aicinājumu rīcībai.
- Piedāvā kādu pamudinājumu (atlaidi, bezmaksas piegādi), ja nepieciešams.
- Izmanto steidzamību: "Jūsu grozs gaida jūs, bet tikai 24 stundas!"
2.Piedāvā bezmaksas piegādi vai atlaides
- Parādi bezmaksas piegādes progresa joslu (“Pievieno savam grozam vēl preces par 10€, lai saņemtu bezmaksas piegādi”).
- Piedāvā ierobežota laika atlaidi pirkumam, sūtot e-pasta atgādinājumu par pamesto grozu.
- Iedod jaunajiem klientiem atlaidi (10% atlaide pirmajam pirkumam).
3.Vienkāršo pirkuma noformēšanas un apmaksas procesu
Sarežģīts pirkuma noformēšanas un apmaksas process ir graujošais faktors pārdošanai. Jo vieglāk un ātrāk klienti var veikt pirkumu, jo lielāks ir pirkumu skaits.
✅ Kā to novērst:
- Samazini pirkuma noformēšanas un apmaksas soļu skaitu.
- Piedāvā pirkuma noformēšanu un apmaksas veikšanu kā viesiem (nav nepieciešams izveidot kontu).
- Automātiski aizpildi veidlapas ar saglabāto klienta informāciju.
- Rādi progresa joslu, lai klienti zinātu, cik soļi vēl atlikuši.
4. Pievieno uzticības signālus
Pircēji vilcinās veikt pirkumus, ja viņi nav pārliecināti par mājas lapas drošību vai uzņēmuma leģitimitāti. Uzticība un tās veidošana ir ļoti svarīga.
✅ Paaugstini uzticēšanos:
- Parādot drošības nozīmītes (SSL, PayPal Verified, TrustedSite)
- Pievienojot klientu atsauksmes produktu lapās
- Piedāvājot naudas atmaksas garantijas
5. Piedāvā vairākas maksājumu iespējas
Klienti pamet preču grozus, ja nevar samaksāt tā, kā viņi vēlas. Pārliecinies, ka interneta veikalā ir pieejamas dažādas maksājumu iespējas.
✅ Iekļauj:
- Kredītkartes/debetkartes
- Internetbankas
- Bankas pārskaitījums
6. Rādi iepirkuma groza kopsavilkumu un progresa rādītājus
Dažreiz klienti pamet savus grozus, jo nav pārliecināti par to, par ko viņi maksā. Skaidrs groza kopsavilkums palīdz samazināt vilcināšanos.
✅ Kas jāiekļauj groza kopsavilkumā:
- Preču saraksts ar produktu attēliem.
- Kopējo izmaksu sadalījums (piegāde, nodokļi, atlaides).
- Paredzamais piegādes laiks.
7. Izmanto tiešsaistes tērzēšanas atbalstu, lai saņemtu palīdzību reāllaikā
Daži pircēji pamet savus grozus, jo viņiem ir jautājumi, bet viņi nevar atrast atbildes. Tiešsaistes tērzēšanas funkcija var palīdzēt viņiem reāllaikā.
✅ Tiešsaistes tērzēšanas priekšrocības:
- Atbildēt uz jautājumiem par piegādi, preču atgriešanu vai informāciju par produktu.
- Samaziniet vilcināšanos ar tūlītējām atbildēm.
- Personalizējiet ieteikumus un vairojiet uzticību.
Nobeiguma domas: Pārvērt pamestos grozus pārdošanā
Grozu pamešanai nav jānozīmē zaudēti ieņēmumi. Izprotot, kāpēc pircēji pamet grozus, un izmantojot gudras atkopšanas stratēģijas, Tavs bizness varēs palielināt pārdošanas rādītājus.
Mēs esam strādājuši ar dažādiem klientiem, lai uzlabotu viņu pārdošanas rādītājus, tāpēc sazinies ar mums, lai mēs varam palīdzēt arī Tev un Tavam biznesam uzlabot klientu pieredzi, vienkāršojot pirkuma noformēšanas un apmaksas procesu.
Atstājiet savu komentāru